3 dagen Fhillip Island

20 november 2018 - Berwick, Australië

Dinsdag 20 november verlaten we Walkerville South en komen aan in Oak Tree Lodge op Phillip Island. De Lodge ligt op honderd meter van het strand. Dus, op verkenning! Na een half uur wandelen werden we overvallen door vliegen, die het liefst rond je gezicht en rug bleven vliegen. Bah, we werden er niet goed van. De volgende dag met de auto naar de Pinguïns, Blow Hole, Seal Rocks en Cape Woolamai en heerlijk gewandeld via het strand naar The Pinnacles. De Pinquïnparade hebben we overgeslagen. Wel hebben de wandeling overdag gedaan en het geluk gehad dat we een pinquïn op een nest zagen zitten. Ook het uitzicht op de “ Blow Hole” was bijzonder om te zien. De golfslag komt met kracht de grot in en zoekt met enorme druk  zijn weg terug naar een gat in de grot naar buiten. Dit was ons laatste onderkomen voordat we onze vakantie afsluiten met een bezoek van vier dagen aan onze familie in Berwick (Melbourne). Het was een bijzondere reis met prachtige van flora en fauna, fantastisch genoten van elkaar en nu op naar huis.  Wij hopen dat jullie genoten hebben van onze verhalen en foto’s. Goodbye!!!!!!!

1. Marjo:
    24 november 2018
    Dank dat we mee mochten kijken
    Safe travels home .
  2. Annelies Plomp:
    24 november 2018
    Bijzonder zeg, wat een reis......Jullie zullen voorlopig niet uitverteld raken. Groetjes aan de familie daar en een goede thuisreis.
  3. Annemiek:
    24 november 2018
    Wat hebben jullie veel gezien en genoten van Australie! Heel leuk dat ik alvast een voorproefje kreeg via jullie verhalen en foto’s.
    Goede reis naar huis en ..... het zal hier weer wennen zijn.
  4. Corry:
    24 november 2018
    Door jullie ogen en verhalen hebben wij meegenoten van jullie reis en veel van Australië kunnen zien . Geniet nog even daarvan en van jullie familie . LIEFS
  5. Sylvia:
    24 november 2018
    Wat een geweldige belevenissen maken jullie mee, Bedankt dat we mee mochten genieten van jullie mooie reis en de foto's
    Groetjes aan allemaal daar en goede reis terug naar ons koude kikkerlandje.
  6. Ad:
    24 november 2018
    Prachtige beschrijvingen en foto’s. Maar de tijd heeft hier ook niet stil gestaan. De wetgeving is gewijzigd bijvoorbeeld. Als je langer dan 4 weken in het buitenland zat ben je verplicht een inburgerings cursus te doen. Ook wordt bij aankomst een alcoholtest gehouden en moet € 100 per extra kg lichaamsgewicht inklaringskosten worden betaald. Los daarvan is de derde ijstijd aangevangen. Fijne dagen nog en goede reis!
  7. Maaike Nijhof:
    24 november 2018
    Wat een mooie reis. Geweldig dat we mochten "meeliften" We hebben genoten. Nog fijne dagen bij de familie en een veilige terugvlucht. See you in Heeze
  8. Frans en Will:
    24 november 2018
    wij hebben net als jullie genoten van jullie reis. Een hele goeie terug reis
    en tot thuis.
  9. Ger van Wingerde:
    24 november 2018
    Goh, wat hebben jullie een mooie reis gemaakt. Wij hebben genoten van jullie verhaal en de mooie foto's.
    Goeie reis terug.
    Groetjes, Ger en Marijke
  10. Anja v.d. Berg:
    Ad is grappig!!!
    Bedankt voor het meekijken en meelezen. Het was prachtig in een woord! Keek er naar uit. Heb genoten en waar jullie waren was ik ook een beetje. Ga jullie missen!
    Goede reis terug naar huis!
  11. Philip:
    24 november 2018
    Mooie verhalen en schitterende foto’s
    Een goede terug reis naar het frisse Nederland
    Groetjes Philip
  12. Dick en Anneke.:
    24 november 2018
    Wat een geweldige reis. Geniet nog van de laatste paar dagen. De groetjes aan de familie daar en een goede vlucht terug.
    Liefs Dick en Anneke.
  13. Wilma van Meurs:
    24 november 2018
    Bedankt voor t meereizen !!
    Goede terugreis
  14. Leja de Jong:
    24 november 2018
    Wat hebben jullie een fantastische reis gemaakt; is het allemaal te onthouden? Dank voor jullie verslagen en al die foto's.
    Fijne dagen nog en veilige reis terug!
  15. Ineke Hoeke:
    25 november 2018
    Indrukwekkend allemaal. Veel plezier nog bij de familie en goede reis terug. En dikke trui bij de hand houden het is hier al een beetje winter ⛑🎅
  16. Piet en Kitty:
    25 november 2018
    Wat een geweldige reis hebben jullie gemaakt. Fijn dat we jullie hebben kunnen volgen. Schitterende foto’s. Het zal wennen worden hier. Maar fijn als we jullie weer zien. Nog hele fijne dagen .Veilige reis terug.
    Groetjes
  17. Wim en Thea van vlokhoven:
    25 november 2018
    Wat hebben jullie ‘n prachtige reis gehad. Jammer dat het voorbij is .
    Wij vonden het fijn om met jullie mee te genieten ! Nu nog lang nagenieten...
    Wij wensen jullie ‘n hele veilig thuisreis toe en kijken er naar uit om jullie weer terug te zien.
    Groetjes. Wim en Thea
  18. Petra vd Swaluw:
    25 november 2018
    Prachtige foto's weer en wat hebben jullie veel meegemaakt! Een veilige thuis reis!!
    groetjes Ted en Petra
  19. Ellis cock-zegwaard:
    25 november 2018
    wat een fantastische reis hebben jullie gemaakt - mooie foto's - wij hebben er van genoten - goede reis terug naar huis - veel liefs Ellis